سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مُهر بر لب زده

دردی بود در دل ، ذکری بود بر لب ... گفتم تابدانم تا بدانی ...
حضرت آیه الله مجتهدی فرمآقا مجتهدیودند: تهران برای من هم قفس است. گاهی هم که گریه ام نمی آید خودم را ملامت می کنم که گناه کرده ای که اشک نداری، الان کارشناسان و مهندسین مربوطه؛ یکسره در فکر این هستند که خانه ها و ساختمانهای ضد زلزله بسازند، عوض این کار؛ باید بیایند علت زلزله را بفهمند و جلوی آن را بگیرند علت زلزله و بلایای دیگر هم، چیزی نیست مگر گناه.
-------------------------------------------------------
توبه هر کسی به اندازه علم و عقل و درک خودش
حضرت آیت الله مجتهدی می فرمایند: توبه هر کسی به اندازه علم و عقل و درک خودش است. عوام باید از گناهانشان توبه کنند، و شما طلاب از کم درس خواندن، زیاد حرف زدن، انجام مکروهات و امثال اینها توبه کنید، هر کسی به قدر خودش.
-----------------------------------------------------------------
ترک مکروهات
حضرت آیه الله مجتهدی می فرمایند: یک بار در زمان جوانی آمدم شلوارم را ایستاده بپوشم پدرم تذکر داد و گفت: بنشین و بپوش، و رو به قبله نپوش،چون ایستاده شلوار پوشیدن مکروه است. تا موی سرم زیاد می شد، پول می داد و می گفت: برو موهای سرت را کوتاه کن، یک باربا شخصی بزرگتر از خودم صحبت می کردم، پدرم مرا دید، بعد از رفتن آن شخص، یک سیلی به صورتم زد و گفت: مگر نگفته بودم با بزرگتر از خودت رفاقت مکن؟ چرا با بزرگتر از خودت رفیق می شوی و حرف می زنی؟ لذا از همان کودکی باید فرزندانتان را به احکام اسلامی ملتزم کنید.