سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مُهر بر لب زده

دردی بود در دل ، ذکری بود بر لب ... گفتم تابدانم تا بدانی ...
علما , • نظر
اختلاط ما با کفار آخرش به همین جاها مى کشد، یعنى ابتدا از مسلمانان پذیرایى مى کنند و به آن ها احترام مى گذارند و آن ها را به بلاد خود دعوت مى نمایند و در تجارت و معاملات بازرگانى خود داخل مى کنند، و وقتى رؤ سا و سیاستمداران مسلمانان مست پول و غیر پول شدند .حاضر مى شوند امضا و امتیازات دهند تا آن ها بر بلاد اسلامى حکومت کنند . بدین ترتیب ، هم جنسى و هم شکلى و اختلاط با کفار، تسلط و حکومت آن ها را بر مسلمانان آسانتر مى سازد . آیا اگر مثلا کفار بر نفت ایران حکومت کردند، مى شود که نتوانند بر ایران و مردم ایران حکومت کنند؟!و مالک الرقاب ممالک اسلامى و مسلمانان نشوند؟!فرانسه در سوریه ، لبنان و الجزایر؛ و انگلیس در عراق و حجاز حکومت داشت ، و فعلا در دست آمریکا است . آرى ، ائمه ى ما - علیهم السلام - که فرمودند: با کفار اختلاط نکنید، در حقیقت براى حفظ دنیاى ما بود، و مى خواستند دنیاى ما را براى خود ما تاءمین کنند . و کار به جایى کشیده که کفار نفت و ثروت هاى طبیعى و ذخایر زمینى و معادن ما را به غارت مى برند، بعد به عنوان تصدق و آقایى و یا به عنوان وام با بهره هاى کلان با تلطف و مهر و عطوفت به ما مى دهند!اکنون ما مسلمانان اسیر و عبید آن ها، و در زیر دست و چکمه ى آن ها خوار و ذلیل هستیم ، ولى هنوز نمى فهمیم براى چه این گونه شکست خورده ایم ؟!آیا از عملکرد خود ما است ، و یا مثلا از پریدن کلاغ ؟!
--------------------------------------------------------
طواف عاشقانه بر گرد قرآن و اهل بیت (علیهم السلام)

خدا کند در ما عشقى پیدا شود به مجموع قرآن و عترت ، تا اولا بتوانیم یگانگى قرآن و عترت ، و معجون مرکب از از آن دو را بیابیم ؛ و ثانیا در مقام پیروى و عمل ، با توجه به آن دو و بر محور آن دو طواف عاشقانه بنماییم ،و بدانیم که آن ها از هر معشوقى بیشتر شایسته ى عشق ورزى هستند، راجع به حضرت یوسف - علیه السلام - است که :
جماله فى نفسه اءعلى من جماله فى بدنه ، و جماله النفسانى اءعظم من جماله الجسمانى ، و کل نبى اءو وصى نبى جماله الروحانى اءعظم من جمال یوسف الجسمانى .
جمال درونى و باطنى او را زیبایى بدنى و جسمانى اش برتر و بزرگتر بود . روشن است که این اختصاص به حضرت یوسف - علیه السلام - ندارد، بلکه جمال روحانى تمام پیامبران و اوصیا و جانشینان آن ها از زیبایى جسمانى حضرت یوسف - علیه السلام - برتر و بیشتر است .
آیا (قطعن اءیدیهن )؛ (زنان ، وقتى یوسف - علیه السلام - را دیدند، ) دروغ است یا راست ؟!آیا هو فى باطنه اءحسن منه فى ظاهره .؛ (باطن او از ظاهرش زیباتر بود.) دروغ است ؟!تازه ( و ما اءوتیتم من العلم الا قلیلا)؛ (از علم ، جز اندکى به شما داده نشده است .) جمال واقعى حضرت یوسف علیه السلام - اخفا شده بود . هم چنین داریم که :
اءعطى یوسف شطر الحسن ، و النصف الآخر لباقى الناس ...
به حضرت یوسف - علیه السلام - بخشى [ نیمى ] از زیبایى عطا شده بود، و نصف دیگر به دیگران ...

 

امام على - علیه السلام - مى فرماید:لو کشف الغطاء، ما ازددت یقینااگر پرده کنار رود، بر یقین من افزوده نمى شود.
یعنى لم ازدد یقینا کما لو کشف الغطاء لکم و تیقنتم . (چنان که وقتى پرده از جلو دیدگان شما کنار رود، یقین پیدا مى کنید، بر یقین من افزوده نمى گردد.)