سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مُهر بر لب زده

دردی بود در دل ، ذکری بود بر لب ... گفتم تابدانم تا بدانی ...
بیانیه شورای ریاست جمهوری عراق
ساعت خبر: 11:32 - تاریخ خبر: 10/01/1387

شورای ریاست جمهوری عراق امروز با انتشار بیانیه ای ضمن حمایت از اقدامات دولت برای سرکوب گروه های مسلح در بصره ، از مردم عراق خواست تا با پیوستن به عملیات صوله الفرسان ، دولت را در برقراری امنیت کامل در عراق یاری کنند .

 

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد، جلال طالبانی و مسعود بارزانی، رئیس جمهور عراق و رئیس منطقه اقلیم کردستاناین کشور، نیز با تقدیر از تلاش های دولت عراق در برقراری امنیت، خواستار آن شدند تا جلسه ای فوری با حضور نمایندگان مجلس و روسای گروه های سیاسی به منظور اتخاذ راهکاری اساسی تشکیل شود.

از سوی دیگر جلسه فوق العاده مجلس عراق که قرار بود عصر دیروز به منظور بررسی اخرین وضع عراق تشکیل شود، به علت به حد نصاب نرسیدن اعضای ان تشکیل نشد و مشهدانی رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که در این باره با حضور جریان های سیاسی مختلف عراق کمیته ای ویژه تشکیل خواهد داد .

این در حالی است که شیوخ عشایر استانهای بابل، میسان، ذیقار و شهرهای مقدس کربلا و نجف با برپایی راهپیمایی تداوم اقدامات دولت در سرکوب گروههای مسلح را خواستار شدند .

همچنین نیروهای امریکایی دیشب در چند مرحله از زمین و هوا مناطقی از شهرک صدر را هدف قرار دادند که براثر ان تعدادی از واحدهای مسکونی تخریب و چهار نفر نیز کشته شدند. براساس اخرین امار منابع بیمارستانی بغداد، در مدت چهار روز حملات نیروهای امریکایی به شهرک صدر پنجاه و سه نفر کشته 389 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شهرک صدر بغداد پنجمین روز اعتصاب خود را سپری می کند و همچنان راه های ورودی و خروجی این شهرک برای تردد خودروها مسدود است.

از بصره نیز خبر می رسد اوضاع این شهر نسبت به روزهای گذشته ارام تر است، اما همچنان درگیریهای پراکنده ای در مناطق تحت محاصره نیروهای عراقی محاصره، ادامه دارد .

گروه های مسلح درگیر در بصره نیز اعلام کرده اند یک فروند بالگرد ارتش عراق را بامداد امروز منهدم کرده اند، اما ارتش عراق تاکنون از تائید این خبر خودداری کرده است .