فرق ما و عامه در اقرار و ادعا، جهل آنان ، و ادعاى علم از سوى ائمه ى ما ( علیهم السلام ) است . على( علیه السلام ) بعد از رحلت پیامبر ( صلى الله علیه و آله و سلم ) قرآن را جمع آورى کرد و آن را با تنزیل و تاویل به آنان عرضه کرد، گفتند: بگذار و برو.
آن ها اسلام را از رسول الله گرفتند، ولى براى بقا و دوامش او را نخواستند، چون دیدند پیغمبر ( صلى الله علیه و آله و سلم ) مى خواهد پسر عمویش على ( علیه السلام ) را خلیفه و جانشین خود کند و در نظر آنان او حتى نمى توانست فرزندان و اهل بیتش را اداره کند و تمام زحمات پیغمبر را از بین خواهد برد، لذا از این امر جلوگیرى کردند. چه قدر امت با فضل تر از پیغمبر!باز مى گویند، پیغمبر افضل است !
--------------------------------------------------------
آن ها اسلام را از رسول الله گرفتند، ولى براى بقا و دوامش او را نخواستند، چون دیدند پیغمبر ( صلى الله علیه و آله و سلم ) مى خواهد پسر عمویش على ( علیه السلام ) را خلیفه و جانشین خود کند و در نظر آنان او حتى نمى توانست فرزندان و اهل بیتش را اداره کند و تمام زحمات پیغمبر را از بین خواهد برد، لذا از این امر جلوگیرى کردند. چه قدر امت با فضل تر از پیغمبر!باز مى گویند، پیغمبر افضل است !
--------------------------------------------------------
در تحصیل علم قصد قربت لازم نیست!!!؟
در تحصیل علم قصد قربت لازم نیست ، زیرا تحصیل علم از واجبات توصلیه است ، و این دسته از واجبات اگر بدون قصد قربت تعبد و قربت هم انجام گیرد، اشکال ندارد. هر چند اگر واجبات توصلیه را هم به قصد تعبد به جا آوریم خدا مى داند در ارزش و ثواب چه تفاوتى با بدون قصد قربت خواهد داشت !هم چنین اگر تعبدیات را به حساب مراتب بالا و پایین انجام دهیم ، تفاوت درجات بسیار خواهد بود.