سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مُهر بر لب زده

دردی بود در دل ، ذکری بود بر لب ... گفتم تابدانم تا بدانی ...
علما , • نظر

حضرت آیت الله مجتهحضرت آیت الله مجتهدیدی فرمودند: یک موعظه دیگر اینکه، وصیت نکن که بعد از من چه ها بکنید، خودت انجام بده، زیرا مردم گرفتار کار خودشان هستند و به وصیت نامه ات عمل نمی کنند، اگر بر فرض تمام ورثه خوب باشند یک نااهل پیدا می شود

و بین آنها وسوسه می کند و نمی گذارد به وصیت تو عمل کنند، این کار برای خود من هم، اتفاق افتاد و ما خودمان نتوانستیم به وصیت پدرمان عمل کنیم و در طول این عمر(دنیوی ما) دیدیم که به وصیتها عمل نکردند.
-----------------
جهنم رفتن واجب کفایی است
حضرت استاد می فرمایند: شخصی نزد من آمد و می خواست مرا در غیبت بیندازد، به او گفتم: ببین جهنم رفتن واجب کفائی است. یک دسته که بروند از گردن ما ساقط است چرا غیبت کنم و مرا به جهنم بفرستی.
-----------------------------------------------------------------
بطلان نماز
حضرت آیت الله مجتهدی می فرمایند: یکی از طلبه های این مدرسه گفت: روزی برای نماز مغرب به مسجد می رفتم، نزدیک اذان یکی آمد و نماز ظهر و عصر را تند و بدون طُمَأنینه خواند، جلو رفتم و به او گفتم:آقا نماز شما باطل است بسیار تند خواندید و هیچ کاری را کامل انجام ندادید، آن شخص گفت : معلوم است هنوز گرفتار چک و سفته نشده ای. بیچاره نمی داند که اغلب گرفتاریهایش به خاطر همین کم اهمیت دادن به نماز است.