سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مُهر بر لب زده

دردی بود در دل ، ذکری بود بر لب ... گفتم تابدانم تا بدانی ...

در زمان شیخ انصاری دو طلبه راه می رفتند و از طلبه ای تعریف می کردند که خوشا به حال فلانی دیشب توفیقاتی داشته است به مسجد سهله رفته آقا مجتهدیو عبادت می کرده است و بدون اینکه آن دو متوجه باشند که شیخ انصاری(رحمه الله) پشت سرشان حرکت می کند و چون شیخ سخنان آن دو طلبه را شنید فرمودند: غیبت نکنید. گفتند: اینکه غیبت نیست. شیخ فرمودند: دیشب شب  درس بوده است و درس خواندن واجب است و باید این طلبه که شما، از او نام بردید درس می خوانده و اگر ترک واجب کرده پس باید بداند که این فعل حرام است و این عمل او فسق است و حرف شما هم غیبت است.



--------------------------------------------------
تعقیبات نماز
حاج میرزا علی هسته ای می فرموند: آقایان بادبادک بدون دنباله بالا نمی رود، نماز هم بدون تعقیبات بالا نمی رود.
----------------------------------------------------------
ایام درس

مقدس اردبیلی(رحمه الله) گاهی که ایام درسی به کربلا مشرف می شدند، نمازشان را جمع می خواندند و می فرمودند: احتیاط می کنم زیرا ایام درسی است و درس واجب بوده و من رها کرده و به اینجا آمده ام.
--------------------------------------------------------------
نتیجه توسل
حضرت آیه الله مجتهدی می فرمایند: حالا نتیجه توسّل را ببین که چیست؟ سال 1363 قمری در مسجد بالا سر امام رضا(ع) طلبه بودم و حجره داشتم. پولم تمام شد و به حرم رفته و به حضرت عرض کردم آقا جان ، من مهمان شما هستم پولم تمام شده، خجالت می کشم به کسی بگویم وقتی به حجره برگشتم دیدم پدرم که، با طلبه شدن من موافق نبود، پنجاه تومان برایم پست کرده است و با پنجاه تومان آن زمان، می توانستی یک ماه و نیم در مشهد بمانی.
وقتی می خواستم طلبه شوم غصه می خوردم که مرا سربازی نبرند توسلی پیدا کردم وقتی اسم مشمولین آن سال را اعلام کردند و اسم من نیز می بایست با آنها می بود با کمال تعجب دیدم اسم من اعلام نشده است لذا به ثبت احوال مراجعه نکردم، از ترس اینکه شاید اشتباه شده باشد و اسمم را دوباره بنویسند. بعدها از شخصی که در ثبت احوال بود جریان را سوال کردم گفت: یک اتاق در ثبت احوال آتش گرفت، حتماً مدارک شما در آن اتاق بوده است.