سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مُهر بر لب زده

دردی بود در دل ، ذکری بود بر لب ... گفتم تابدانم تا بدانی ...

اى نفس ! بدان که مى توانى نزدیکى و رضایت او را در مدت یک روز بلکه در یک ساعت و یک لحظه بدست آورى ؛ بشرط این که بداند نیت تو در ترک غیر خدا و قصد دیدار او صادقانه و پاک است . زیرا او حاضر است نه غایب ؛ روآورنده است نه روگردان ، و مشتاق است نه غیر آن .
آیا فرمایش خداوند به حضرت عیسى (علیه السلام ) را نشنیدى که به آن حضرت فرمود:
«اى عیسى ! چقدر چشم بدوزم و با بهترین شکل ، بندگانم را بخوانم ولى آنها به طرف من نیایند»(1)
آیا این حدیث قدسى را نشنیده اى که خداوند فرمود:«اگر کسانى که به من پشت کردند، مى دانستند که چگونه در انتظار آنان هستم و چه اشتیاقى به بازگشت آنان دارم از شوق من مى مردند و اعضاى بدن آنها از هم جدا مى شد»(2)
نیز روایت شده است که خداوند متعال مى فرماید: «بنده من ! قسم به حق تو بر من که من تو را دوست دارم ، قسم به حق تو بر من ، تو نیز مرا دوست بدار»(3)
آه آه از حسرت من! از خسران و از زیان من! از خسران و از زیان من! از افسوس من! واى بر من، پس واى بر من! از آنچه نسبت به ساحت خدا کسر گذاشته ام، و امر خدا را اطاعت ننموده ام؛ خویش را مسخره ساخته ام و به مسخره کنندگان پیوسته ام.(4)
(المراقبات؛ ج 1 ص 16 و 17)
----------------------------------------------------------------------
1.یا عیسى کم اطیل النظر و احسن الطلب و القوم فى غفله لا یرجعون(الکافی/ج8/ص134).
2. یا داود! لو یعلم المدبرون عنى کیف انتظارى لهم ورفقى بهم و شوقى الى ترک معاصیهم لماتوا شوقاً الى و تقطعت اوصاهم من محبتى. (کشف الاسرار؛ ج 3 ص 357، تفسیر المعین؛ ج 2 ص 712؛ مقتنیات الدرر؛ ج 1 ص 45).
3.عبدى انا و حقى لک محب فبحقى علیک کن لى محبا.( ارشاد القلوب، ج 1 ص 179).
4. یا حسرتى على ما فرطت فى جنب الله و ان کنت لمن الساخرین. (سوره زمر؛ آیه 56)